Sveiki, sveiki, sveiki!
Kaip sekasi?
Kiek jums sukišo atsiskaitymų į vieną savaitę? Taip, taip artėja mokslo metų
pabaiga ir reikia iš visko atsiskaityti... Praeita savaitę turėjau 3
atsiskaitymus ir vieną laaabai netikėtą... Žmonės, laikykitės! Neskaitant
tų visų atsiskaitymų viskas gerai :). Šią savaitę supratau, kaip vis dėlto
myliu savo istorijos mokytoją ir savo klasės auklėtoją! Šiandien- gatvės
muzikos diena!!! Dabar gatvėje gera ne tik dėl kepinančios saulytės, bet ir dėl
skambančios muzikos! Pas jus ji skamba? :)
Neseniai savo mokyklos moksleiviams vedžiau
paskaitą apie diskriminaciją, išankstinę nuomonę ir stereotipus. Viskas sekėsi
gerai! Ir ieškodama kokios nors įdomios informacijos( norėjosi sudominti savo
klausytojus) radau labai gerą žaidimuką. Noriu su jumis juo pasidalinti ir dėl
to, kad jis tikrai vertas dėmesio, nėra vaikiškas, taip pat gal ir jums jis kur
nors pravers :) Šio žaidimo tikslas pajusti, kaip atsitiktinai mes esame
priskiriami tam tikroms grupėms, padėti įsijausti į "kito vaidmenį".
Taigi:
Ant 23 atskrų popieriaus lapelių surašykite raides: A, B, C,
D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, R, S, T, U, V, Z. Dalyviai turi
susėsti ratu. Praneškite, kad šiandien bus analizuojama diskriminacijos
tema.Leiskite kiekvienam dalyviui išsitraukti raides po vieną, tol kol visos
bus paimtos. Paaiškink, kad kai jie išgirs savo raidę turi atsistoti. O išmesti
bendruomenės nariai turi suplėšyti lapelius, o jei jų nebeturi -palikti kėdes
ir susitelkti į kampą.Kad būtų įdomiau „visuomenės dauguma“ gali reaguoti
pagal išgirstą apibūdinimą –rodyt nepasitenkinimą.
Kitokie žmonės tarp mūsų. Kitokie negu... kas? Norėčiau papasakoti
jums pasaką apie vieną bendruomenę. Taigi, gyveno kartą žmonių bendruomenė.
Joje buvo 23 žmonės. Na, gyveno jie. Gyveno. Bet neturėjo ką veikti. Užsimanė
pašalinti „kitokius“ iš savo rato, juos ignoruoti ar kartais pasityčioti.Pirmas
buvo pašalintas A. Jis turėjo tik vieną koją. Tai buvo ryškus ir akivaizdus
skirtumas, nes visi kiti turėjo po dvi kojas. B buvo juodaodis. Bendruomenė
išvijo jį su didžiausiu triukšmu. Taip pat buvo atstumta ir siauraakė C, ir jų
abiejų vaikas D. E taip pat buvo kažkoks įtartinas. Visa bendruomenė tikėjo į
Dievą, vaikščiojo bažnyčion, o jis net neapsimesdavo, kad taip daro. Jį taip
pat reikėjo išmesti. F turėjo autizmą. Dėl to nelabai suprato, kodėl čia visi
ieško kitokių, ir apskritai, kas ir kodėl čia dedasi. Kai jai pasakė „tu
kitokia“, ji į tai atsakė „beprasmybė“. Todėl buvo išmesta per jėgą. G žavėjosi
F dėl jos nepriklausomybės. Ir po F žodžių susimąstė ir pareiškė, gal iš tiesų
beprasmiška atstumti kitokius. Jis buvo išvytas, nesdauguma manė kitaip.
Bendruomenė išsigando. Staiga jie suprato, kad dėl vienintelio netinkamo žodžio
išmestas gali būti bet kuris iš jų. Todėl išoriškai stengėsi atrodyti visiškai
normalūs ir tikrus savo jausmus slėpti po daugybe kaukių. Taip pat jie ėmė
vadovautis principais „puolimas geriausia gynyba“ ir „jei ne aš, tai mane“,
todėl dar aršiau ėmė ieškoti kitokių. H buvo stora. Tokia gana apkūni. Jai irgi
kliuvo. Panašiai kaip ir I, kuri buvo ryža ir strazdanota. J buvo mažas. Daug
žemesnis už kitus. K blogai sekėsi fizinis. Nesportiškas buvo jis. Ir dar
nešiojo storus akinius. Pakankama priežastis atstumti. Paskui keletas žmonių
(L, M, N, irO) sugalvojo, kad būti kitokiam yra labai krūta. Jie patys
savanoriškai nusprendė tokiais tapti. Jie nusidažė plaukus įvairiom spalvom,
pasidarė originalias šukuosenas, apsirengė keistais drabužiais ir ėmė maištauti
prieš daugumą, vadindami juos beveidžiais ir pilka mase. Žinoma, už tai jie
irgi buvo išmesti.Išaiškėjo, kad du vyrukai, P ir R,labiau domisi ne
merginomis, bet vienas kitu. Kurį laiką tai buvo pagrindinė likusių
bendruomenės narių pokalbio tema, aišku, prieš tai vaikinai buvo primušti,
apspjaudyti ir išmesti lauk. Liko 5 žmonės. Išlikti pasidarė dar sudėtingiau.
Kitokių jau nelabai galima buvo rasti, nes kiekvienas labai stengėsi supanašėti
su kitais. Tiesa, S rengėsi nelabai madingais drabužiais. Nebuvo turtinga.
Negalėjo sau leisti nusipirkti šio dailaus sijonėlio už 200 Lt. Draugėms
pasidarė ne lygis su ja tąsytis. Vėl nebeliko kitokių. Negi tai reiškė, kad
išnyks tas nuostabus jausmas, kuris atsiranda tada, kai randi dėl ko užsipulti
kitą žmogų ir išsityčioti iš jo? Negi dabar nebebus galima pasijusti galingam,
kai paniekini kitą? Na, jeigu natūraliai niekas nepadaro klaidų,
dar juk lieka galimybė dirbtinai tas klaidas sukurti. Tereikia
paimti žmogaus pasakytus žodžius, interpretuoti juos savaip, prikurti ką nors
savo ir paskleisti gandus. Reikia į akis sakyti viena, galvoti kita, o už akių
sakyti trečia. Kitaip pralaimėsi šį socialinį žadimą. Pralaimėjo T. Gal nebuvo
taip ištobulinusi veidmainystės ir apgaulės meno. Paskui atkrito U. Dėl to
paties. Kur du, trečias nereikalingas. Liko du asmenys. Lyg ir galima būtų
baigti visa tai. Bet ne. Juk konkurencija yra. Ir apsimetinėjimo įgūdžiai,
kurie per tą laiką taip įaugo į kraują, kad neapsimetinėjimas ir tiesioginis
kalbėjimas atrodytų kažkas nenatūralaus. Vis dėlto, V pralaimėjo. Atsibodo jai
visada jaustis prastesnei už Z. Atsibodo tai, kad Z nuolat rodo savo pranašumą.
„Sutinku su F ir G, viskas čia beprasmybė, visas tas bendravimas. Aš
pasitraukiu“, -pasakė V. Ar Z buvo laiminga dėl savo pergalės? Kurį laiką
-taip. „Nevykėliai visada randa pasiteisinimą“, atsakė ji į V žodžius. Dabar ji
buvo nugalėtoja. Vienintelė. Nepakartojama. Išskirtinė. Išskirtinė? Išskirtinė?
Ką? Juk tikslas buvo pritapti.
Tie, kurie kažkuo skyrėsi, juk buvo nurašomi. Dabar, kai aplink
nebuvo nieko, prieš ką reiktų pasirodyti, Z galėjo sutelkti savo mintis kitur.
Ji blankiai prisiminė ankstesnį gyvenimą,kol tas socialinis žaidimas nebuvo
prasidėjęs. Ji prisiminė tuos žmones, kuriuos pati atstūmė ir iš kurių
tyčiojosi. A juk buvo geras žmogus. Kas, kad be kojos. Bet juk tuomet visa
tai dar tik buvo prasidėję, ir tai buvo ryškiausias skirtumas. Ir koks
skirtumas, kuo tikėjo E? Koks skirtumas, kaip atrodė H, J, Iir K? Z
atsiminė, kaip anksčiau kalbėdavosi su H apie mergaičių gyvenimą. O kas po to?
Ji stovėjo su išrinktųjų būreliu ir vadino H„stora karve“. Bet kam visa tai?Z
pasijuto panaši į F, kuri nelabai suprato aplinką ir nuolat klausinėdavo
„kodėl?“ Prisiminė, kaip vos visam tam prasidėjus F klausė „Ar jūs kažką
žaidžiate? Ar čia vaidinimas? ką man daryti?“
Taip, juk tai ir buvo vaidinimas, po galais. Absurdo spektaklis.
Beprasmybė...
Pasidalinkite kilusiomis mintimis, man įdomi jūsų
nuomonė :).
P.S Užsivedžiau žiūrėti "Kerės dienoraščius"...
Vau, geras žaidimas... Tik kai kuriose vietose nelabai supratau esmės. Sakiniai kažkaip keistai šokinėjo :D Bet pati mintis ir galutinis suvokimas, kad tu vis tiek būsi tas, kuo labiausiai nenori tapti, tapsi toks, kokius tu žemini, yra teisingas. Daugybė minčių kilo beskaitant, net nežinau, kaip jas aprašyti. Ech..:)
AtsakytiPanaikintiO su tuo serialu ir man manija buvo užėjusi :D Jis toks fainas!!
Bandau dar tvarkyti tą dizainą, kažkodėl paskelbus viskas išsikraipo...
AtsakytiPanaikintiVisai įdomiai, tik man irgi buvo neaiškių kelių vietų. Ta prasme, nelabai supratau, kaip BŪTENT ten viską reikia žaisti, bet viso šito esmę `pagavau`. Ir dabar tai nuskambėjo taip keistai.. damn! :D
AtsakytiPanaikintiViskas gerai, sutinku, kad kai kurios vietos neaiškios. Buvo kilusi idėja tiesiog šitą pasakojimą perskaityti pačiai, įrašyti ir tada patalpinti, nes viena mokytoja sakė, kad jai patiko mano skaitymas, gal būtų buvę įdomu ką būtumėte manę jūs :) O žaisti reikia taip: ant 23 lapelių surašai paminėtas raides, tada duodi dalyviams ištraukti po lapelį ir kai skaitai šį pasakojimą, paminėta raidė (t.y žmogus, kuris ištraukė šią raidę) turi atsistoti ir atsisėsti nuošaliau ir taip daro visi, kuriuos pamini. Galiausiai pradžioje buvę atstumti ir palikti nuošalį susiburia,o vienišas, nuošalyje lieka "nugalėtojas", pagal pasakojimą Z raidė. Aiškiau? :)
AtsakytiPanaikintiŽymiai aiškiau :) Ačiū!
PanaikintiDžiaugiuosi, kad galėjau padėti :)
AtsakytiPanaikinti