2014 m. kovo 21 d., penktadienis

Ar tikrai švietimo sistema tokia supuvus?

Senai buvau čia, bet dabar ir vėl su dideliu malonumu rašau :) Meluoju... Užsuku čia kasdien, tik įrašą senokai be rašiau...
Taigi, sekasi man visai neblogai.
Apturėjau įdomią ir neįprastą pamoką. Kodėl? Todėl, kad didžioji dauguma ten sėdinčių žmonių įsitraukėm į smarkią diskusiją, kuri užtruko visą pamoką, o ir jai pasibaigus, bent jau man, ilgam laikui smegenyse atsirado naujų apmąstymų. Kalbėjom apie mokymo sistemą ir norėčiau išreikšti jums savą nuomonę. Ten pasiklausius atrodė, kad mokykloje yra taip viskas katastrofiškai baisu, kad nors imkim visi ir meskim mokyklą. Bet ar gi tikrai? Aš taip nemanau. Žinoma, tikrai yra ką taisyti. Aš pavyzdžiui nesutinku su teksto suvokimo užduotimis. Kas sakė, kad poetas kurdamas, rašydamas norėjo pasakyti būtent tai? Jis pats??? Ir kodėl visi turim galvoti ir suprasti taip pat? Juk būtų įdomiau jei kiekvienas išreikštume savita nuomone, žinoma, ją argumentuodami svariais argumentais. Dar nesuprantu pačio švietimo ministro (vargu ar jis pats save supranta). Ar pastebėjot, kaip su kiekvienais metais moksleiviai verčiami būti vis "tobulesniais"(nežinau, kaip kitaip išsireikšti). Pavyzdys, praeitais metais pakėlė  šimtuko balą(tiksliai nepasakysiu iki kiek ir kiek). Rezultatas? Mūsų rajone nebuvo nė vieno abituriento to dalyko egzaminą išlaikiusio šimtuku. Ši situacija primena balioną, kuris vis pučiamas ir pučiamas (t.y reikalaujama daugiau ir daugiau) ir ,manau, galų gale jis sprogs (Lietuvoje egzaminus sugebės išlaikyti ~ 2 žmones). Dar vienas pastebėjimas- neseniai turėjau rašyti rašinį apie Maironį ir nepatiko, kad turiu jį liaupsinti, laikyti tautos didvyriu. Jis toks nėra (mano manymu). Buvo turtuolis susikrovęs nemenką turtą ir nežinau ką didvyriško jis yra padaręs...
Beeeet yra ir kita medalio puse. Pavardinau tik savo manymu nelogiškiausius dalykus, bet kai išgirstu sakant, kam tie kontroliniai (aš už juos, žinoma, jie man nepatinka, bet manau vis dėlto kažkaip įvertinti moksleivio žinias reikia), kai norima, kad pamokos vyktų žaidimo lygyje ir dar visokių nerealiausiu norų pagalvoju, kad tai kvailoka.  Pavyzdžiui, bent jau savo mokyklai galiu padėti dideli + už rengiamus pačius įvairiausius renginius, kurių tikrai apstu, nuo profesinio orientavimo iki pačių įvairiausių paskaitų. Dar didelis + už mokytojų nuoširdumą, supratingumą, visada galima kreiptis pagalbos ir būti išgirstam, daugeliui mokytojų padėčiau po nemenką + už jų darbo metodiką.
Mokyti, lavinti visuomenę reikia, bet ne ją užsisėsti... Tokia yra mano nuomonė, žinoma, ko gero daugelis jūsų su ja nesutiksite, o gal atvirkščiai- pritarsite. Nežinau... Bet bet kokiu atveju kviečiu ja pasidalinti komentaruose :)
Kaip ir minėjau šeip gyvenu visai neblogai neskaitant to, kad pirmadieni gražiai tėškiaus ant žemės... Žinoma, normalu pavasarį pargriūti ant po sniegu pasislėpusio ledo. Bet nėra to blogo, kas neišeitu į gerą, bent jau už nugaros ėjusį vaikinuką prajuokinau ir, žinoma, klasiokę, kuri nevengia man to priminti.
Labai džiaugiuosi, kad savaitgalį radau laiką perskaityti knygą "Autsaideriai". Labai patiko, o jau kiek ašarų išriedėjo... Bet tikrai verta paskaityti, knyga ilgam įsirėžė atmintin !Veliau ją aprašysiu skiltyje "Skaityniai".
Ach taip, vos nepamiršau, pas mus mokykloje neseniai lankėsi jaunieji tyrėjai ir kartu atsivežė šaunių dalykėlių. Deja, buvau tik vienoje paskaitoje, bet įspūdžiai superIr pasijuokėm, ir rimtai pabendravom, žodžiu, patiko.Turėjau galimybę pamatyti sulėtintą lašo kritimą, taip pat baliono pilno vandens ir tuščio baliono sprogimą ir daug kitų fainų dalykėlių darėm.:) Gal ir pas jus mokykloje jie jau buvo apsilankę? Kaip įspūdžiai?
Kaip minėjau, rašėm iš lietuvių, reikėjo remiantis Maironio kūrybą atsakyti į temą "Tėvynė- žmogaus būties centras". Sekėsi visai neblogai, puikuojasi 9, nors gavau 8, bet paaukojau vieną iš sukauptų pliusų.
O vakar aplankiau ne tik įdomią paskaitą apie verslumą, bet ir vaikų namus, kuriuose drauge su dramos būreliu pristatėm naują spektaklį. Žodžiu, emocijos puikios!
Ikiukas :*

P.S Gal būtų norinčių susirašyti laiškais? :) 
Jau sukaupti mano laiškučiai... Ir visi jie man labai brangūs!

7 komentarai:

  1. Iš esmės sutinku su tavo pasvarstymai apie mokslus - mūsų švietimo sistema yra, tiesiai šviesiai sakant, šūdas. Retai atsiranda tokių mokyklų ir mokytojų, kurie SUDOMINTŲ mokinius. Dažnai visi viską supranta ar galėtų suprasti, bet jiems tiesiog neįdomu. Palyginkim Švediją ir Japoniją. Atsiskleidžia dar viena problema. Japonai ištisai zubrina, valandų valandas mokosi, bet rezultatai jų ne ką geresni už mūsų, lietuvių. O štai švedai, priešingai, mokosi dvigubai mažiau, bet pasiekia dvigubai daugiau. Nes jų sistema yra gerai išvysta, mokytojai sugeba įdomiai dėstyti ir mokiniai neturi to stereotipo, kad mokykla yra kančia, į ją kiekvieną dieną reikia eiti zubrinti ir t.t. Bet čia jau ne į temą.
    Šiaip įrašas patiko, ačiū! O laiškais aš visai norėčiau susirašinėti :)) Parašyk į el paštą - nekornelija@gmail.com

    AtsakytiPanaikinti
  2. Ačiū už nuomonę! Labai patiko tavo mintis, kuriai visiškai pritariu, kad per ne lyg stipriai mokiniai įsikalę į galvas, kad mokykla- pragaras, nors aš joje matau ir nemažai + :). Būtinai parašysiu tau dėl laiškučių!

    AtsakytiPanaikinti
  3. Hi, ir vėl aš! :D
    Dieve, tu tokia teisi.. Man jau pradeda užknisti nauji dalykai iš tos švietimo ministerijos.. Šiuo metu esu septintokė, o dabar padaryta taip, kad aštuntokai turės rašyti patikrinimus (kai kurie tai vadina egzaminais) iš visų pamokų.. MANO GALVA TUOJ NUSPROGS! ir taip jau yra ką mokykloj veikti. tik dėl jos šiuo metu ir jaudinuosi, o dar padarė tokią nesąmonę..
    dar kitas dalykas yra, kad 2015 metais nori padaryti visus dešimtokams patikrinamuosius egzaminus.. Va Jėtus! aš žlugusi.. ir jau nekalbant apie aštuntąją, dešimtąją klases, tai jau įsivaizduoju, ko prisigalvos ta švietimo ministerija, kai reikės mano amžiaus kartais laikyti 12 klasės egzaminus.. dėl to `žiauriai` jaudinuosi! P.s. pradėsiu sekti tave :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Labas :). Labai nustebau, kad kažkas atklydo į gan senoką įrašą ir nesakyk vėl, esi laukiama visadaaaa! Tu teisi, pagalvojau, kad aš dar negaliu skųstis, nes išsisuksiu ganėtinai lengvai. Kitais metai būsiu dvyliktoke, egzaminų sistemoje nebegali nieko keisti, nes jau per vėlu, tad nebūsim bandomieji triušiai ant kurių išbandys kokią naują nesąmonę. Aštuntoje klasėje iš vis jokių egzaminu nelaikiau, mums pasakė, kad esą "trūksta lapų" :D Supraskit kaip norit (aš nesupratau kokių lapų :D). Dar, šiandien sužinojau, kad nuo kitų metų dešimtokai anglų kalbos gebėjimus turės atsiskaityti visus iš kart, t.y tą pačią dieną gramatiką, klausimą, rašymo užduotį ir kalbėjimą, mums buvo tik trys (gramatika, klausymas, rašymo užduotis). Kuo toliau, tuo daugiau reikalavimų, tikrai neįsivaizduoju ko jie nori iš mokinių? Galų gale bus, kad mokyklą sugebės baigti vienetai... O tau didelis ačiū už nuomenę ir sėkmės ateityje!!! ;)

    AtsakytiPanaikinti
  5. Well, ačiū! Tau irgi, juk būsi jau dvyliktokė! Jokios įtampos? (tik smalsu.)
    Mano sesė sako, kad jie daro dėl to, jog Lietuvoje būtų daugiau neišlaikiusių egzaminų žmonių, ir aplamai daugiau gerai mokinančių, kad vėliau norėdami emigruoti, nesusirastų darbo (na, bent jau daugelis žiūri į žmogaus protą ar IQ) ir, kad liktų Lietuvoje. Nesu dėl to įsitikinus, bet čia galimas daiktas :) prašom! ;>>

    AtsakytiPanaikinti
  6. Šiokią tokią įtampa jau jaučiu... Sunkiausią, ką pasirinkti? Ką studijuoti ir kur stoti??? Ach...Hm, įdomiai tavo sesuo sako, gal ir tokia priežastis tų nelogiškų sprendimų, ačiūūū :).

    AtsakytiPanaikinti